Ik heb 1 loods gekocht er zijn er 10 naast elkaar (nieuwbouw) ben ik verplicht aan een VVE mee te doen?

Toen ik bij de notaris kwam stond dit in de akte ,maar het is een rij garage s (onderhoud vrij) naast elkaar .
Ik vind dat ze mij dit opgelegd hebben.
ik heb ook nog 10 jaar garantie,en vind dus ook om die reden dat een VVE niet nodig is , klopt dit ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
ronron1212
6 jaar geleden
Als het in de koopakte vermeld staat ben je het verplicht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waar maak jij je druk over, als die dingen onderhoudsvrij zouden zijn dan zijn de maandelijkse lasten ook navenant.
tinus1969
6 jaar geleden
De notariële akte is al getekend, en je bent dus al eigenaar? In dat geval; je hebt niets te willen: Je bent vanaf nu verplicht lid van de VVE.
En ga geen ruzie zoeken; voor bepaalde zaken heb je toestemming nodig van de andere leden van de VVE. Of je het nodig vind of niet, doet er niet toe. De juridische constructie is dat je lid bent van een VVE.
ronron1212
6 jaar geleden
De VVE regelt in gezamenlijkheid alle zaken die het collectief aangaan. Dat kan dus bijv de bestrating voor de deur zijn de leidingen enz
paulus811
6 jaar geleden
Niets is onderhoudsvrij en garantie betekent niet dat er geen onderhoud nodig is. Je had ervoor kunnen kiezen om het koopcontract niet te tekenen, maar zoals hierboven wordt geschreven zullen de VVE kosten wel meevallen.

Antwoorden (1)

Ja, je wordt verplicht lid van de VvE, en daarbij horen ook verplichtingen zoals het betalen van de VvE bijdrage (die zou hier laag kunnen zijn). Als je niet meedoet aan de (jaarlijkse) vergadering dan zouden er besluiten genomen kunnen worden waar je het niet mee eens bent, dus het is verstandig om daar wel aan deel te nemen.