Kan ik in een huurcontract het rekeningnummer van iemand anders laten opnemen?

Ik zou graag het rekeningnummer van één van mijn ouders in mijn huurcontract (ben student) laten opnemen. Is dit mogelijk? Omdat ik natuurlijk met mijn naam het contract heb getekend.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat kan niet. Je hebt toch al getekend.

Antwoorden (1)

Als de huur door je ouders wordt betaald en jij hebt toestemming om geld voor de huur van die rekening te laten afschrijven, dan kan dat vaak prima. Je hebt dan echter vaak wel een aanvullende machtiging nodig van je ouders. Maar in de praktijk zal het ze boeien van welke rekening het geld wordt afgeschreven, als het maar binnenkomt ;-) Het zijn je OUDERS die de boel eventueel kunnen laten blokkeren. En dan heb je wel een probleempje...

Makkelijker is gewoon je eigen rekening te hebben waarop zij dan de kosten voor je huur (en eventueel levensonderhoud) overmaken, waar jij vervolgens zelf je huur van kan betalen. Dat is ook beter voor je financiële inzicht en zelfstandigheid.