Hoe krijg ik nu een woning?

de situatie is als volgt: ik ging op mijn 18e uit huis wn ben nu bijna 21, ik heb altijd op kamers/particulier gehuurd. nu is het dus zo dat ik al 2 jaar ingeschreven sta via woningnet midden holland maar ik heb altijd zeer laag als slagingskans en lijk dus niet in aanmerking te kunnen komen voor een huis. nu zit ik in een situatie waarin ik dus eigenlijk wel een huis met 2 kamers moet gaan reggelen... kindje op komst. kopen is helaas geen optie.. iemand een idee hoe ik dit dan toch kan regelen? bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben je gebonden aan de regio waar je woont ? Er zijn namelijk ook regio's in Nederland waar je vrij eenvoudig en relatief snel een huis kunt krijgen, ook een sociale huurwoning. Maar in de grote steden / de randstad / midden-nederland kun je dat gerust vergeten, daar zijn de wachtlijsten enorm.
Kopen en particulier huren zijn je andere opties. Maar ik acht de kans dat dat er in zit niet heel groot ; dat heeft nogal wat financiele haken en ogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Marleen wat zouden die regios zijn? ik ben opzich redelijk gehecht aan waar ik nu zit. en indd wb particulier, dat is financieel nogal onhaalbaar ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry, krijg geen notificaties dus zie je reactie nu pas. In de Regio Enschede, die ken ik toevallig vrij goed, is de wachttijd gemiddeld 3 tot 4 maanden, en dan praat je over lang, Wie weinig eisen heeft, kan binnen een paar dagen al een huis hebben. Ook particulier kun je hier vele malen goedkoper terecht.

Antwoorden (2)

Probeer het eens bij een makelaar .
Makelaars hebben ook altijd enkele huizen in hun bezit voor de verhuur .
En kijk ook eens bij de advertenties in jou plaatselijke krant .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo,

er is een kindje op komst lees ik. Vaak is het dan mogelijk om urgentie aan te vragen, mits je huidige woning niet groot genoeg is voor een kindje. Hiervoor moet je contact opnemen met woningnet of de gemeente.

Succes.