Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een maximum aan het aantal huurcontracten (met nieuwe huurders) als je je huis verhuurd met "diplomaten clausule"?

Wij zitten in het buitenland. Het contract met onze eerste huurder verloopt binnenkort. We hebben ergens gehoord dat je maar 1 huurcontract onder deze clausule zou kunnen opmaken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De diplomatenclausule gaat alleen op als je direct voorafgaand aan de verhuur, zelf de bewoner was.

Dus opzeggen ivm dringend eigen gebruik ( obv de dilomatenclausule) houdt in dat je er ook zelf gaat wonen. Verhuur je daarna aan een ander dan kun je de diplomateclausule wel gebruiken, maar is die formeel niet geldig. Tenzij je er eerst weer zelf gaat wonen.

Dus formeel kan je je steeds 1x achter elkaar gebruiken en moet je eerst weer aan de voorwaarden voldoen (zelf bewonen) voordat je hem weer kan gebruiken.


Ik weet niet precies wat je situatie waarom je de vraag stelt, maar er zijn meerdere mogelijkheden voor tijdelijke verhuur.

Stuur me anders even een pb dan help ik je verder op weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding