Moet de huurder of verhuurder stormschade betalen?

Mijn bovenraam is er uitgewaait en de verhuurder heeft het opgelost en op zijn verzekering gedaan. Nu wil hij wel het eigen risico van 250€ met mij delen en is dat wel terecht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Stond het raam open ? Of niet deugdelijk gesloten ?dan zou het 100% jouw verantwoordelijkheid zijn . Vloog het er uit Terwijl alles goed dicht zat dan is het lastig dan zit er inhet hoe het in het contract staat .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, het eigen risico deel van een verzekering is voor die genen die de verzekering heeft afgesloten. in dit geval dus de verhuurder. hij is de gene die kan bepalen of er een eigen risico is en of hoe hoog deze is. mocht het nalatigheid van jou zijn dat het raam er is uit gewaaid, is het aan de verzekeringsmaatschappij dit bij jou te verhalen en NIET de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
+
In sommige gevallen kan _de verzekeraar_ het eigen risico verhalen als een andere partij aansprakelijk kan worden gesteld op grond van verwijtbare nalatigheid.
http://www.apartwonen.nl/d/smf/index.php?topic=45.msg122#msg122 Dus zoals het daar staat hoort dat eventueel door de verzekeraar te gebeuren.