Kan je van een gezamenlijk inkomen van netto 2200 euro maandsalaris een flatwoning huren van 720 euro per maand?

Hou je dan genoeg over om de verdere lasten en kosten en je huishouden van 2 personen te kunnen betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
ronron1212
9 jaar geleden
Er zijn mensen die minder verdienen en het ook redden.
fisbel
9 jaar geleden
Uw gezamenlijk inkomen is misschien net genoeg om voor € 720 te huren. Voor huurtoeslag komt u waarschijnlijk niet in aanmerking. In principe kan er huurtoeslag gegeven worden voor 2015 als de subsidiabele kosten (kale huur + meetellende servicekosten) niet hoger zijn dan € 710. Verzamelinkomen maximaal € 29.800 Met de rekentool kunt u wellicht bepalen of huur van € 730 op uw beider inkomen mogelijk is. https://www.ymere.nl/ymere/index.asp?id=2476#
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt mede af van de verdere vaste lasten zo als gas, licht, water, zorgverzekering, gemeentelijke belastingen enz, enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het met GROOT gemak redden. Maar het is zoals Tjidske zegt: hangt af van je verdere vaste lasten, maar ook van je leefgewoontes uiteraard.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, maar het is beetje krap. Beter is om nu een huis te kopen, want de huur wordt elk jaar hoger en binnen de kortste keren betaal je € 900,-.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bertone45, U hebt helemaal gelijk maar gezien mijn leeftijd en geen eigen geld kan dat ook niet, maar wil hier eigenlijk weg vanwege herrie op het plein voor de flat waar ik woon. En wordt ook door de gemeente georganiseerd en ik kan er niets tegen doen.