Wij wonen gehuurd. En hebben een aanbouw van 15l en 220br.Wil verhuizen,kan ik een vergoedingvragen bij de bouwvereniging voor de aanbouw?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk mag je al blij zijn als je het niet in de oorspronkelijke staat hoeft terug te brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hadden toestemming en het is indertijd ook aan gevraagd bij de gemeente. We betalen hier ook ontroerend goed belasting van!

Antwoorden (1)

Ja, als je dit vooraf met de verhuurder bent overeengekomen.
Nee als je hier vooraf geen afspraken over hebt gemaakt.

U spreekt overeen bouwvereniging. Mocht uw woningbouw zijn aangesloten bij Aedes dan staat dit duidelijk in uw contract wat wel en niet mag. Ook staat er bij dat als u zonder toestemming van verhuurder bouwt u dan geen recht heeft op een vergoeding voor de restwaarde of aanvangsinvestering.

Desondanks kunt u het natuurlijk altijd proberen, maar let wel. Er kan geëist worden dat u de woning terug brengt in de oorspronkelijke staat! Die kosten zijn ook voor uw rekening.

Toegevoegd na 20 uur:
Alle formaliteiten die u met de gemeente regelt of regelde (zoals vergunningen en belastingen etc) staan, hoe vervelend dan ook, buiten de vraag die u stelt. Het geeft alleen maar aan dat u het netjes hebt aangepakt. Ook de aangevraagde toestemming is daarvan een voorbeeld!

Nu u toestemming had van de bouwvereniging gaat het nog om de voorwaarden die daarbij zijn afgesproken. Dat staat in de betreffende brief. Als daarin staat dat u recht heeft op vergoeding van een deel van de (rest)waarde van het gebouwde dan kunt u daarop rekenen. Er zou ook in kunnen staan dat u eea in oorspronkelijke staat moet terugbrengen, of dat u het mag laten staan, maar geen vergoeding krijgt.

Het goede nieuws is echter, dat u door de toestemming een soort recht heeft verkregen, waarbij jurisprudentie heeft uitgewezen dat in de meeste gevallen de verhuurder kosten moet vergoeden op basis van een economische restwaarde. Omdat de verhuurder eigenlijk beter van wordt van uw investeringen en daar een vergoeding tegenover staat. Let op, er zijn wel een aantal eisen aan, die vind u in onderstaand artikel.

http://www.banning.nl/2028/home-nl/publicaties/archief/vergoedingsrecht-voor-de-huurder-voor-achtergelaten-verbeteringen.html

Goed nieuws zo op de vroege ochtend lijkt me!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is indertijd volgens de regels aangevraagd bij de bouwvereniging en de gemeente met officiële tekening en alles wat daar bij hoort. Hier achter stond niet eens een schuurtje. En aangezien dat wij toe tropische vogels kweekte, kregen we ook meteen toestemming voor te bouwen. Ik betaal hier ook ontroerend goed belasting over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle formaliteiten die u met de gemeente regelt of regelde (zoals vergunningen en belastingen etc) staan, hoe vervelend dan ook, buiten de vraag die u stelt. Het geeft alleen maar aan dat u het netjes hebt aangepakt. Ook de aangevraagde toestemming is daarvan een voorbeeld! Nu u toestemming had van de bouwvereniging gaat het nog om de voorwaarden die daarbij zijn afgesproken. Dat staat in de betreffende brief. Als daarin staat dat u recht heeft op vergoeding van een deel van de (rest)waarde van het gebouwde dan kunt u daarop rekenen. Er zou ook in kunnen staan dat u eea in oorspronkeleijk staat moet terugbrengen, of dat u het mag laten staan, maar geen vergoeding krijgt. Het goede nieuws is echter, dat u door de toestemming een soort recht heeft verkregen, waarbij jurisprudentie heeft uitgewezen dat in de meeste gevallen de verhuurder kosten moet vergoeden op basis van een economische restwaarde. Omdat de verhuurder eigenlijk beter van wordt van uw investeringen en daar een vergoeding tegenover staat. Let op, er zijn wel een aantal eisen aan, die vind u in onderstaand artikel. http://www.banning.nl/2028/home-nl/publicaties/archief/vergoedingsrecht-voor-de-huurder-voor-achtergelaten-verbeteringen.html Goed nieuws zo op de vroege ochtend lijkt me!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ziet er inderdaad wel goed uit. Ik weet alleen niet of ik ergens zo'n ondertekende brief heb ! Bedankt voor u volledige uitleg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hopelijk heb ik je hiermee goed geholpen en pakt dit voor jullie goed uit. Veel succes!