Als er gesteld wordt dat er over en weer niks van elkaar te vorderen valt heeft een incassoburo dan alsnog kans om geld bij me te vorderen?

Ik heb een mail ontvangen van mijn vorige huurder waarin hij verklaart dat we over en weer niks meer van elkaar te vorderen hebben. Nu heeft hij toch weer contact gezocht met zijn advocate. Zij is trekt de eindafrekening in twijfel en stelt dat de huurder nog geld tegoed heeft. Ze heeft hem geadviseerd om een incassoburo in te schakelen. Hoe sterk sta ik met de verklaring van de huurder?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er tussen partijen wordt afgesproken dat er niets meer te vorderen valt dan heeft het incassobureau dus geen hoofdsom meer te incasseren. Wel kan het zijn dat de incassokosten nog op je verhaald zullen worden.

Het is altijd goed om het beheer van woningen uit handen te geven aan een professional.

Als er later alsnog een zaak van gemaakt wordt dan dient dit obv nieuwe informatie te zijn die niet bekend was of had kunnen zijn ten tijde van de 'oude' zaak. In dat geval lijkt het me wel kunnen dat een incassobureau iets van je kan eisen, maar zolang jij die rekening dan betwist staan ze niet sterk en zal de gang naar de rechter/huurcommissie gemaakt moeten worden om een vordering af te dwingen.