Met welke vaste kosten krijg je te maken bij een huurhuis bovenop de huur?

Naast alleen huur voor een woning of appartement krijg je ook te maken met andere kosten, welke zijn dit? Belastingen etc. bedoel ik dan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Voor gas, elektriciteit en water betaal je meestal een vast bedrag per maand. Aan het eind van het jaar wordt gekeken naar je werkelijke verbruik en moet je bijbetalen of krijg je geld terug.

Telefoon, kabel en internet
Bellen kan via je mobiel, het vaste telefoonnet, de kabel of internet. Soms zijn combinatiepakketten mogelijk (bijvoorbeeld bellen en internetten). Als je vooraf je bel- en internetgedrag goed kent, kun je beter nagaan welke vorm voor jou het voordeligst is.

Gemeentelijke belastingen / heffingen
Aan de gemeente betaal je ieder jaar rioolheffing en reinigingsheffing, aan het waterschap betaal je waterzuiveringsheffing en ingezetenenheffing.
Heb je een laag inkomen, dan hoef je deze heffingen vaak niet (of niet helemaal) te betalen. Bij de gemeente en het waterschap kun je navragen of dit ook voor jou geldt.

Als je een hond hebt, betaal je meestal hondenbelasting. Je moet zelf bij de gemeente opgeven dat je een hond hebt.

Verzekeringen
De volgende verzekeringen zijn in ieder geval onmisbaar:
ziektekostenverzekering
inboedelverzekering
aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP).

Kijk in ieder geval of je recht hebt op huur- en zorgtoeslag, dat scheelt al veel in de kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoogte van de gemeentebelasting in uw gemeente kunt u terugvinden en vergelijken met alle andere gemeenten op de website van het Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden (COELO). Klik op de digitale atlas en zoek uw gemeente op. Ik kan dit niet voor je opzoeken, omdat ik een aangepaste computer heb, waar ik geen pdf bestanden mee kan openen en lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let op: bij sommige heffingen (waterschap) kun je vermindering aanvragen als je alleenstaande bent. Ik neem verder aan dat de gemeente Enschede iets op haar website heeft staan t.a.v. de gemeentelijke belastingen.... Veel succes met je verdere inventarisatie.

Andere antwoorden (2)

o.a.
Gas
Water
Elektrciteit
Gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing bijv.)
Verzekering (bijv. inboedel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Servicekosten, gas, water, licht
Electra
Water
Gemeentelijke Belastingen
verzekeringen
Tv aansluiting
Telefoonaansluiting
internet
Waterschapsbelasting.
Brandverzekering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is licht niet hetzelfde als Electra
en water als Water ?
Ik zou het niet dubbel betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja,dat er nu water en elektra te veel op staat tabe.
Hij heeft het wel kompleet neergezet
Ik vind het waardevol +1