wie heeft ervaring bij verkoop van een huis per opbod?

wij hebben helaas 2 huizen en denken er nu over om, indien mogelijk de huizen per opbod te laten verkopen, door ....?
wie kan ons hier tips over geven van wel/niet doen of zelfs iemand die dit regelt?

Toegevoegd na 6 dagen:
weet iemand ook in het noorden van het land een makelaar die huizen aanbied en dan per opbod verkoopt ( begeleid hierin zeg maar)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Veel banken kiezen er nu voor om huizen van mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen niet meer openbaar (= per opbod) te verkopen. Dit omdat de opbrengsten veel lager zijn dan verkopen via de makelaar.
Verder worden mensen er van verdacht om enerzijds samen te spannen door niet tegen elkaar op te bieden maar om de markt te verdelen. Ook worden mensen er van verdacht om andere geInteresseerde weg te houden bij een bieding.
NIET DOEN DUS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap wat u bedoelt, maar ik had ook al op internet gezien dat er makelaars zijn die dit regelen? dus niet door een bank maar vrijwillig laten doen. bij ons staat 1 huis al 8 jaar te koop en we willen er nu wel eens vanaf ( en het is geen krot of zo, gewoon een net huis 2 onder 1 kap)
Ivana
11 jaar geleden
Dit is exact wat ik wilde melden. De opkopers verdelen de markt onderling en houden zo de prijzen laag. Dat heeft dus niets te maken met wie de aanbieder is, de bank of een goedwillende makelaar. Plus.
Je zou kunnen overwegen om je huis via een internetveiling proberen te verkopen. Hoe dat werkt staat op de site van de Vereniging Eigen Huis. Sterkte en succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de tip, maar ik heb gekeken en kan daar niks over vinden, kijk ik verkeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk hier maar: http://www.eigenhuis.nl/verkopen/verkoop-voorbereiden/verkoop-opties/online-veilen/