Hoe oud moet ik zijn om een sociale huurwoning te krijgen via woningnet.nl? (Amsterdam)

Ik word binnenkort 18 en wil niet op kamers. Ik weet dat het een tijdje duurt voordat je daadwerkelijk een woning aangeboden krijgt. maar als ik mij gelijk op m'n 18e inschrijf bij woningnet dan is mijn inschrijfduur langer. Zolang ik maar voor mijn 21e een woning krijg :-(

het zal toch geen 3 jaar duren ?
Of móet je 21 zijn om kans te maken op een woning?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
in Amsterdam? 3 jaar? reken eerder op 5-7 jaar hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een vriend heeft op zijn 19e al een woning aangeboden gekregen. en een familielid op zijn 21e..
Ritsuka
11 jaar geleden
waren die vanaf hun 18de ingeschreven? Was dat in Amsterdam? hoeveel jaar geleden was dat? Was het een woning op basis van inschrijftijd of een spoedwoning (loterij)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dus met dat jongerencontract (zie mijn antwoord).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jep die waren vanaf hun 18e al ingeschreven en ja in Amsterdam en geen spoedwoning.

Antwoorden (2)

Je kunt je inderdaad inschrijven met 18. Kijk eens goed in de voorwaarden: soms heb je huizen die als een soort loterij weggaan, dat zijn juist vaak de jongerenhuizen. Misschien is dat ook in Amsterdam en kom je daarvoor in aanmerking. Dit was tot een jaar geleden in ieder geval wel zo.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je hier alles invult http://www.woningnetregioamsterdam.nl/Verantwoording.aspx kun je zien of je een beetje in aanmerking komt voor woningen. Je kunt tot je 25 bent reageren op jongerenwoningen.

Ik kom dan toch op het nogal negatieve bericht dat je minstens 5/6 jaar moet zijn ingeschreven voor je een beetje kans maakt.

Die loterijhuizen vind ik even niet meer helaas. Ze stonden voor in het woningkrantje maar dat hebben ze hier niet meer in de buurt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er is nog een mogelijkheid: het jongerencontract. De uitleg vind je hier http://www.woningnetregioamsterdam.nl/nl/Uitleg%20en%20informatie/Verdeling%20van%20woningen/Jongerencontract.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over een maandje word ik 18, dan zal ik me direct inschrijven. ik hoop dat ik snel kans maak..
Als je pas 17 bent en zulke hoge eisen hebt
(ik wil niet op kamers en wel een sociale woning)
dan zou ik gewoon hard gaan werken en veel sparen
zodat je op je 21 ste iets kan kopen voor jezelf.

Er zijn namelijk altijd wel dringender gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook gewoon jongerenwoningen hoor, die bestaan vaak maar uit 1 of 2 kamers. Een kamer kost vaak 400 euro per maand en mijn eengezinshuis ook zoiets. Een jongerenwoning kost een stukje minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jongerenwoning mag niet meer dan 366,37 per maand kosten in Amsterdam. ach ik hoop..ik hoop