Ik zoek een (huur) woning voor mijn ex-partner. Zal richting sociale huur gaan.... Woningbouw is 3 a 4 jaar. Wie heeft tips?

Toegevoegd na 1 minuut:
In Almere, Lelystad of Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een ex, dus laat het hem zoeken.

Het beste antwoord

Schrijf je ex in bij leegstandsbeheer én de woningbouw. Zoek op Internet op Leegstandsbeheer + woonplaats. De wachtlijsten zijn niet zo lang en het is een tussenstap naar een woning via de woningbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huren via makelaar en dan huizen die verhuurd worden via de Leegstandswet. Die huur moet nu nog voldoen aan het zogeheten puntenstelsel. Waardoor de huur niet extreem hoog kan zijn. Dit zijn huizen van mensen die bijvoorbeeld een huis gekocht hebben, maar hun oude huis nog niet hebben kunnen verkopen. Die verhuren ze dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips? Partner heeft 2 of 3 jaar en zal sociale huur worden...
Tip: solliciteer op de aangeboden woningen.
Thats it.
Of je komt in de particuliere sector, onder een brug, anti-kraak.
Maar dat is je vraag niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je partner? Wie pakweg 50 is kan direct terecht bij Woonzorg Amsterdam. Kale huur plm 360 euro voor kamer en slaapkamertje in Buitenveldert. En bij andere leeftijd zou ik het ook proberen. Het is in principe wel een seniorenflat.