Wanneer een huur overeenkomst is gesloten is het dan nog mogelijk dat de ander partij eist dat je de vloer die gelegd is door de andere partij?

als nog moet betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dit afgesproken was met jou,dan vind ik dat je je eraan hoort te houden en anders ben je tot niets verplicht.
Je kunt dan zeggen:nee ik wil die vloer niet,haal het maar weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan het contact, is er iets afgesproken over overname? Of staat er dat het kaal opgeleverd moet worden?

Bij mij moet het inprincipe kaal opgeleverd moet worden maar ik heb met de vorige bewoonster afgesproken een aantal zaken over te nemen. De afspraak tussen ons was dat het kosteloos was. Natuurlijk had ze een bedrag kunnen vragen maar dan had ik gezegd haal er maar uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huurovereenkomst betreft de huur van de onroerende zaak.

Tenzij er in de huurovereenkomst melding van wordt gemaakt is dit geheel ontruimd in schone staat te aanvaarden.

Ligt er een vloer in, die niet vermeld is in je huurcontract als zijnde 'mee gehuurd' dan kan de andere partij wel degelijk eisen dat daar een vergoeding voor moet worden betaald. Daar is immers nog niets over afgesproken.

Aan de andere kant is het dan jouw recht om te zeggen dat je dat niet wilt. Oftewel, je sluit een aanvullende overeenkomst (mondeling of op papier) of niet! In het geval dat je die vloer niet wilt, moet die er dus uit zijn bij de inspectie/overdracht.

Dan moet je wel zelf een nieuwe vloer leggen, maar dat is logisch :-)

Dus ja het is mogelijk en nee, het is dus niet verplicht om ermee akkoord te gaan.