Heeft het nog zin om in een wasmachine van 10 jaar oud een anti kalk product zoals Calgon te doen?

Alleen het eerste jaar heb ik weleens Calgon gebruikt, daarna niet meer, maar aangezien de was na het wassen muf ruikt, denk ik dat de machine verkalkt is en minder goed functioneert. Lost Calgon reeds bestaand kalk op of VOORKOMT het alleen kalkaanslag bij nieuwe machines?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja, een kalkoplosser heeft altijd wel zin.
Maar dat is niet de oorzaak van je muffe lucht.
TIP: Draai eens een kookwas (90 graden) zonder was, maar met een vaatwasreinigingsmiddel. (ja, voor een vaatwasmachine)
Moet je eens kijken wat een drab je ziet voorbijkomen achter het glas....
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O geweldig! Ik heb soms drabjes op mijn was. Wie weet krijg ik dat dan uit de machine met zo'n afwasmachinemiddel. Ik ga het direct proberen..!
AWM
14 jaar geleden
Ik bedoelde VAATwasmachinereiniger.
Te koop bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK.. Dat heb ik weleens voor de afwasmachine gebruikt. Bedankt voor de aanvulling.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga ik proberen, bedankt, goede tip. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldige tip!! Ik ben het nu aan het proberen en ga zo door het raampje kijken...

Andere antwoorden (3)

De kalk zit doorgaans op het verwarmingselement, en maakt dat deze minder goed verwarmd als het vol met kalk zit. Je kunt Calgon gebruiken, maar ook gewoon een fles schoonmaakazijn ipv wasmiddel IN EEN LEGE MACHINE doen (niet met de was he ;-)...

Als je andere drab erin hebt, kan die tip met het afwasmchine-blokje helpen... .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het verwijderd alle kalk maakt niet uit hoe oud het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heeft altijd zin.
Was eens met een lege wasmachine op 90 graden met een scheut chloor tegen de lucht.