Hoe verwijder ik een lade uit een eket kast van Ikea?

De lade zit niet scheef of klem.
Er is een tasje achter over de lade gevallen, ik kan hem niet meer dichtschuiven en krijg hem niet uit de kast.
De geleiders zitten aan de onderkant, zie niet waar ik ze zou kunnen verwijderen.

Picture for question
2 jaar geleden
4K
Pieterke
2 jaar geleden
Graag wat meer info. Bijv. of de lade scheef zit of klemt.
TurfGraver
2 jaar geleden
Online is handleiding wel te downloaden.
Klemmetjes aan voorkant onder lade.

Het beste antwoord

Trek de lade helemaal open. Knijp aan beide kanten het rode hendeltje / kapje in (dus beide naar buiten toe indrukken). Dan kun je de voorkant van de lade omhoog kantelen en van het ladesysteem af tillen.

Om de lade daarna weer terug te plaatsen: zet de lade met de achterkant op de rails, laat zakken en duw aan tot die rode dingen vanzelf weer vast klikken.

Zie ook de handleiding, pagina 30 (van de handleiding van de kast met 3 lades). Zie ikea-link om te downloaden, bij 'montage en documenten'.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doorgaans zitten bij dit soort kasten de laden tegen de geleiders geschroefd. In dat geval zullen er in de lade links en rechts een paar schroefjes zitten. Als je deze verwijdert kun je de lade tussen de geleiders uit trekken.
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
-
Doorgaans... dat wil zeggen bij veel ladekasten is dat het geval. Maar bij deze Ikea Eket kast dus niet.