Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik beter dweilen met alleen kokend heet water of koud water maar met een sopje erin?

Kan ik beter dweilen met alleen kokend heet water of koud water maar met een sopje erin?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.9K
Pieterke
2 jaar geleden
Ik dweil met lauw water met een beetje afwasmiddel er in. Afwasmiddel laat geen zeepresten achter. Als ik de keuken dweil dan zet ik daarna de deur naar het balkon open want dan droogt het sneller.
Inekez1
2 jaar geleden
Ik dweil altijd gewoon met koud water, zonder sop.
Pieterke
2 jaar geleden
@Inekez1: Dat kan ook prima.
Ik zelf vind een luchtje erin fijner omdat het dan lekkerder ruikt (dat vind ik tenminste). Koud water kan ook goed maar met lauw water bruist het afwasmiddel beter. Ach, ieder doet wat hij of zij prettig vindt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

"Wanneer het water warm is verdampt het sneller en blijven zeepresten van het schoonmaakmiddel achter op de vloer. Deze resten zorgen ervoor dat er strepen komen en de vloer gaat plakken. Beter is het om koud water te gebruiken met daarin een klein beetje reiniger."
(Lees meer...)
fremar
2 jaar geleden
Rieneke1
2 jaar geleden
Dat is de vraag niet. Alleen kokend water, of een sopje. Geen kokend heet sop dus.
gvrox
2 jaar geleden
Waar blijven die zeepresten dan als het water langzaam verdampt ?
Met koud water, eventueel met een sopje.
Veel mensen denken dat je met kokend water moet dweilen om je vloeren grondig schoon te maken. Dit is echter een mythe - de temperatuur van het water zelfs een negatief effect hebben. Vet of olie op uw vloer kan reageren met kokend water, waardoor het zachter wordt en zich verspreidt.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding