Binnen 8 maanden rubbers versleten? ;) We deden voor de zekerheid in het donker de Lichtproef met UV lamp op evt lekkages, maar nergens een smal streepje licht naar buiten.
@ Turfgraver, ik snap hoe je dit bedoelt, maar hoe verklaar je dat de vrieskast die ik voor de verbouwing hier had maar nadien er niet meer tussen paste, in alle jaren nooit ijs aan de lades vertoonde , beiden niet zelf-ontdooiend) ook op dezelfde plek staand tussen muur en koeler in staand? Ps beiden zijn A-merken)
@Turfgraver", Die altijd wel goed dicht gedaan?" - Kastje staat hier ongeveer jaar, regelmatig ontdooid, 100% zeker dat ik of de mantelzorger nooit heel kort vergat is niet uit te sluiten, maar keukentje is zo smal dat met deur minimaal open het ook gelijk op zou vallen als er een deur van koeling of vriezertje beetje openstaat, dit zowel opvalt als je erlangs moet, (kunnen geen 2 slanke mensen elkaar passeren in de keuken :) ) Maar om al bij de plank en magnetron erboven te komen zouden benen nog dat stukje aandrukken :) Voor deze had ik eentje van zelfde merk en winkel en die vertoonde dit ijs dan ook nooit en stond hier 14 jaar bijna :)
"We deden voor de zekerheid in het donker de Lichtproef met UV lamp op evt lekkages, maar nergens een smal streepje licht naar buiten." UV licht zie je niet. ;) Ondertussen al eeer eens ontdooid? Hierna weer ijs? Zo ja, terug naar de winkel.
Echt ik geloof de logica van jullie :) Toch spontaan of door te zacht sluiten , is een kier en met echt ook nog nieuwe rubbers en voelbaar ook "klem" bij openen en sluiten voor ons nog niet zo logisch. En dan dit ook nog sinds aankoop van deze ( zelfde merk) ( die sloot na jaren idd minder goed en kwam scheur in een vrieslade (daarom ook deze vervangen). De vorige kreeg in alle jaren geen ijsvorming op de lades en bij controle in donker met UV lamp waren daar de rubbers niet heel perfect meer. Raar allemaal? :)