Hoe krijg je een aanrechtblad van composiet/graniet goed schoon?

Wij zijn net verhuisd en weten dus niet of het aanrechtblad composiet of graniet is. Nu valt op dat iedere keer als ik het aanrechtblad schoonmaak er een soort doffe laag achter blijft. Ik heb al iedere dag een schone doek geprobeerd, schoonmaken met keukenrol, rvs doekjes, microvezel doekjes, droogmaken na het schoonmaken, dasty ontvetter normaal, dasty rvs ontvetter, sopje van dreft, umbro ontvetter, dettol onvetter en glasreiniger maar niks lijkt te helpen. Als ik na het schoonmaken met mn vinger over het aanrechtblad ga zie je ook precies waar ik ben geweest.

Is het aanrechtblad dan beschadigd of is er iets anders aan de hand?

3 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Er zijn bijzonder goede onderhouds- en beschermingsmiddelen voor composiet en graniet van Techstone en Lithofin. Ze werken bijzonder goed als je ze gebruikt met een goede katoenen doek om in en uit te wrijven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De schoonmaakmiddelen die je gebruikt zijn allemaal vrij agressief. (Ik ken niet alles, maar Dasty, Dreft en Dettol zijn niet de meest milde schoonmaakmiddelen). Heb je al eens water met groene zeep geprobeerd? Zeker bij graniet werkt dat beter!