Is een handdoek of kledingstuk dat muf ruikt, automatisch vies of niet?

Soms nadat ik een handoek of kledingstuk na het wassen heb opgevouwen en in mijn kast heb gelegd, ruikt een handoek of kledingstuk muf.
Vaak al na een korte periode.
Is deze handoek of kledingstuk dan automatisch ook vies indien het muf ruikt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Nee dan is het niet vies. Misschien heb je last van wolluis in je wasmachine. Dan gaat je wasgoed stinken. Misschien ruik jij dat pas als je het eenmaal in de kast hebt gelegd.Je moet je wasmachine af en toe leeg op 90 gr. draaien, dan verdwijnt de wolluis. Maak ook de rubberen rand regelmatig schoon evenals het filter. Dat kan ook voor een vieze geur zorgen.
Je kas moet je natuurlijk ook nu en dan schoonmaken. Werkt dit allemaal niet dan kun je geurzakjes in je kast leggen. En als het kan laat je wasgoed dan buiten drogen, dat geeft ook een frissere geur.
kas = kast
Wolluis moet vetluis zijn.
Toegevoegd op 10 oktober 2020 18:22: tekst
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Nee hoor, daar is de wolluis niet verantwoordelijk voor. Misschien wel het fenomeen dat vetluis genoemd wordt (maar geen insect betreft).
Pieterke
3 jaar geleden
@Amadea: Bedankt voor de correctie.Ik heb altijd gehoord dat het wolluis wordt genoemd.
Als (met name katoen en linnen) niet absoluut droog is voordat je het in de kast legt krijgt je een heel lichte schimmelvorming. Deze is niet zichtbaar, maar wel te ruiken als een muffe geur. Katoen is evenals linnen een natuurlijk en dus organisch product en daarom gevoelig voor bederf (denk ook aan de stank uit je GFT-bak; droog groen afval stinkt niet, als het vochtig is wel).