Wat zijn de gevolgen bij het gebruiken van te weinig wasmiddel?

Ik doe altijd zo min mogelijk wasmiddel in de doseerdop, want wasmiddel is nu eenmaal duur en mijn studentenbudget besteed ik liever aan iets anders. Mijn huisgenoot sprak me daar laatst op aan. Zij zei dat je het altijd goed moet afstemmen op de hoeveelheid was die je hebt, want bij het gebruik van te weinig sop wordt je kleding niet schoon en ben je enkel water aan het verspillen. Is dat echt zo? Wat gebeurt er als je te weinig wasmiddel gebruikt op een (te) grote hoeveelheid wasgoed?

1.7K
Pieterke
3 jaar geleden
Fabrikanten geven standaard altijd een te hoge dosering op want zij willen verkopen. Je kunt met veel en veel minder wasmiddel toe. Je gebruikt echt niet snel te weinig wasmiddel. En anders gebruik je de volgende keer wat meer wasmiddel. Bovendien is bij de meeste mensen denk ik het wasgoed niet echt vuil dus heb je ook niet veel wasmiddel nodig.
Ivana
3 jaar geleden
Te veel wasgoed in de trommel proppen is erger dan te weinig wasmiddel.En inderdaad, te veel wasmiddel is ook niet goed voor je was. Alles matig, dat levert het beste resultaat!
anneliez
3 jaar geleden
Toen ik een nieuwe wasmachine kocht zei de installateur dat ik zeker niet zoveel wasmiddel hoefde te gebruiken als de fabrikant aangeeft. volgens mij gebruik ik hooguit de helft, en de was wordt gewoon schoon. Dus nee met minder wasmiddel verspil je geen water (en ook geen wasmiddel) . En als je emrkt dat je was niet schoon wordt kun je altijd nog wat meer, of een ander middel gebruiken. Ik gebruik gewoon van de Aldi, wast prima
grasmaaier
3 jaar geleden
Als je goedkoper wil wassen kun je beter waspoeder gebruiken dan vloeibaar wasmiddel.
Ik gebruik voor een volle machine een halve eetlepel waspoeder en alles wordt prima schoon. Dat vloeibare wasmiddel dat ze tegenwoordig verkopen geeft je was een heel vies chemisch luchtje. Vooral als je er teveel van gebruikt.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Grasmaaier
Tja dat is het verschil tussen mensen. Ik ruik bij vloeibaar geen chemisch luchtje. Maar poeder trekt strepen in mijn wasgoed. Neutral laat wasgoed zuur ruiken.
Ariel krijg ik jeuk van. Zoveel mensen Zoveel wensen :-)

Antwoorden (1)

Het blijft vies en stinken maar weet niet wat voor wasmiddel je gebruikt maar goedkoopste wasmiddel is bij de action neem aan dat je zo'n fles wel kunt betalen kost geloof ik 2euro is door zichtbaar of een fles voor 100wasbeurten voor 10euro bij lidl en ik was hier voor 2 a 4 personen en doe er al 6maanden mee zeker 2 a 3wasjes per week en heb iets minder dan 50% nog je hoeft niet perse een geurende wasmiddel te hebben want dat heeft geen zin