Ik heb erg hardnekkige kalkaanslag, hoe verwijder ik dat?

Ik heb zwarte, keramische vloertegels in de douche. Er zit witte aanslag op die ik er niet meer afkrijg. Ik heb van alles geprobeerd, schoonmaakazijn, schuurspons met Jif, Groene zeep, soda, Hg voor hardnekkige kalk, niets werkt. Heeft iemand een wondermiddeltje voor me?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Zou het kunnen dat het geen kalk-aanslag is maar dat de vloertegels beschadigd zijn? Bovenste laagje eraf ofzo? Je kunt keramische tegels ook verven door eerst een primer te gebruiken en dan een watervaste verf. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Smeer het onverdund in met Antikal (de fles met de blauwe dop, niet de spuitflacon), een paar uur laten intrekken en daarna borstelen met de AH werkborstel. Maar NOOIT op natuursteen, dat beschadigt de vloer juist.
Voor de toekomst: altijd je tegels drogen met een handdoek, dan voorkom je de aanslag.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Droogt de Antkla dan niet op? Als dat een paar uur ligt? En het is geen natuursteen, ik heb graniet verkocht, ik weet wat je bedoelt.
Thecis
3 jaar geleden
Ng effectiever dan antikal, WC eend. Kalk gaat er van bruisen. Binnen een paar minuten weer wegspoelen, zeker als je het op verchroomd materiaal gebruikt. Het vreet er doorheen namelijk en laat vieze plekken achter als je het te lang gebruikt (ik spreek uit ervaring).