Wat is het verschil tussen schuurmiddel en chloor?

Ik heb beiden in huis om te gebruiken in een vaste dosering tijdens het schoonmaken. Schuurmiddel en chloor staan bekend om hun agressieve werking. Maar wat is nu het verschil tussen die twee?

3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

schuurmiddel is, zoals het woord al zegt, een middel om te schuren. dat middel bestaat uit hele fijne korreltjes, zand of kalk of tegenwoordig misschien wel iets anders, in een vloeistof waarbij ook nog een stof zit die zorgt dat de korreltjes niet allemaal naar de bodem van de fles zakken.
Chloor is een chemische stof, die zorgt voor een blekende werking en die bacteriën doodt. En die ook nog eens niet goed is voor het milieu ook nog eens ongezond is bij inademen.
Je hebt ze niet allebei nodig, en zeker die chloor niet.
Schuurmiddel maakt alleen maar kale plekken als je zelf er mee over een oppervlak schuurt, 1 druppel chloor op je kleding en je hebt al witte vlekken of gaten. Chloor is dus veel agressiever
anneliez