Waarom ziet ons broodmes er zo uit?

Wij hebben jaren geleden het broodmes op de foto gekocht in Frankrijk. De “normale” kartelkant snappen we. Maar we vragen ons al lang af waar die andere kant nou voor is. We hebben wel wat mogelijkheden bedacht, maar eigenlijk waren al die opties makkelijker met de normale kartelkant. Wie helpt ons?

Picture for question
3 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

De scherpe kartelkant vereist gewoonlijk iets minder druk van de gebruiker, en ze snijden een harde korst vaak beter dan de andere kant met minder scherpe tanden. Ze zorgen echter wel voor meer kruimels.
3 jaar geleden
De "andere kant" is een diepvries mes, bedoeld om bevroren producten te snijden (zagen).
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Dat lijkt me wel moeilijk met zo'n botte kant (?).