Bestaat er verf om je bikini te verven?

Ik wil graag mijn bikini zwart verven. Hij bestaat uit 95% polyester en 5% elastaan/spandex. Ik weet dat bijna al het verf niet geschikt is voor deze stoffen. Er zit een panterprint op en ik zou al blij zijn als deze wat donkerder wordt ondanks dat je de print dan alsnog zou zien. Het topje is goedkoop dus als het mislukt is het ook oké.

3 jaar geleden
7K
marjolein55
3 jaar geleden
Er zijn verschillen kleuren textielverf te koop,maar als u het zeker wil weten welke goed is voor u bikini kunt u beter eerst even informeren bij een drogist die kunnen u wel een antwoord geven.

Antwoorden (1)

Polyester is een stof die zich erg moeilijk laat verven, vooral als een kledingstuk 100% polyester is. Dat komt doordat polyester een synthetische stof is, gemaakt van petroleum, en door het bewerkingsproces is het eigenlijk een soort plastic. Daardoor is polyester waterafstotend, en neemt het niets op. Er bestaan echter een paar producten waarmee je polyester en polyestermix toch kunt verven.
Polyester kan je goed verven met Rit DyeMore. Er staat een goede uitgebreide handleiding hoe je te werk moet gaan onder de eerste link.
Let op, dat de Textielverf Rit Dye Zwart van Bol.com wel geschikt is voor kunststof, maar NIET voor polyester.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Het lijkt mij een vies klusje, waarbij je naar mijn idee waarschijnlijk beschermende kleding (op zijn minst handschoenen) aan zou moeten doen. Of de kosten dan nog opwegen tegen het resultaat, is de vraag. De verf moest immers ook al worden gekocht! Een nieuwe bikini kopen is dan misschien wel goedkoper!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Antoni
Ik denk, dat je gelijk hebt, maar dat blijft de keus van de vraagstelster. Een nieuwe bikini zal goedkoper zijn en dan ben je 100% gegarandeerd op de kleur.