Dit is een was-stamper. De was werd in een zinken teil met sop op het vuur gezet en verwarmd tot ongeveer 90 graden. Dat heette dan de "kookwas". Met de stamper werd de was "gestampt" om zoveel mogelijk vuil eruit te stampen en goed door het sop te bewegen. Ik heb hem nog gebruikt toen ik heel jong was. :)
Ivana
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Hij lijkt inderdaad heel veel op Stamper00848 op http://www.hetgeheugenvanettenenleur.nl/objecten/large/00/00843.jpg
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ohhh dankjewel