Er komt rook af van de kleren die in de droger zitten. Is dit gevaarlijk, en zo ja wat kan ik eraan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Een wasdroger staat op nummer één van de veroorzakers van brand in huis. Als deze niet goed wordt onderhouden dan hoopt zich met de jaren steeds meer stof in het apparaat. Dan heeft het niet voldoende ventilatie meer.

De rook is dus inderdaad gevaarlijk, het is al begonnen met verschroeien! Rook houdt in dat de droger direct uitgeschakeld moet worden.

Zorg ervoor dat het pluizenfilter goed schoon wordt. Maak daarnaast elke maand de machine met een stofzuiger nog extra schoon. Let erop dat de stekker of het snoer geen kortsluiting kan krijgen. En dat afvoerkanaal niet over verhit haakt.
. . .
= En dat het afvoerkanaal niet oververhit raakt.
Toegevoegd op 05 juli 2020 11:51: tekst
Amadea