Wat kun je doen tegen vlekken van een opgenaaid stuk leer in een spijkerbroek?

Het gaat om een lichtgekleurde spijperbroek (lichtblauw) er zit een bruin stuk leer opgestikt (ca 5x8 cm ) met daarop het merk ed.

Na een aantal keren wassen komt er nu een oranje-bruine waas om dat stuk leer heen. Eraf halen is nu dus te laat. Is er een manier om die kleur weer weg te krijgen? Alle "gewone" smeerseltjes tegen vlekken die ik het staan helpen niets. Van die zuurstof middelen etc. om bij de was te doen, ik heb nog niet geëxperimenteerd met middelen die niet zijn bedoeld om aan de was toe te voegen.

3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Meng een eetlepel afwasmiddel en een eetlepel witte azijn met 500 ml water. Dep (nooit wrijven!) deze mengeling op de vlek en laat even inwerken. Dep de vlek vervolgens schoon met wat water en daarna droog met een propere, droge doek.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Die link wijst naar niets. @jeroenwollaars