Waarmee verwijder ik radiatorwater vlekken uit kleding?

Bij het loskoppelen van een radiator zijn er licht- en donker grijze spetters op een shirt gekomen.
Iemand enig idee waar ik het mee kan behandelen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Radiatorvekken zijn ook heel vaak roestvlekken. Met citroenzuur (citroensap) krijg je die het beste uit witte kleding.
Gebruik citroen en zout. Maak een papje van een halve, uitgeperste citroen en 2 theelepels zout. Wrijf de vlekken ermee in, laat het een uurtje intrekken (het liefst in de zon) en spoel het kledingstuk vervolgens goed uit met koud water. Verder gewoon een keertje nawassen.