Hoe kom ik van de urine lucht in de badkamer af?

Ik werk met ouderen, en daar moet ik ook vaker de badkamer poetsen. De ene badkamer is natuurlijk schoner dan de andere. Soms zit er wel eens urine onder de de wc pot. Weet iemand hoe ik dit het beste kan schoonmaken, zodat wanneer ik als laatste de badkamer dweil, dat niet de hele badkamer die urine geur heeft?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Elliedellie, er staat vast wel een bruikbare tip voor je bij.
https://www.stankweg.nl/urinegeur/tips-urinegeur-verwijderen
Onze zeer ervaren huishoudster verwees naar tip 16 en 17
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Anti Urine spray van DokterBed erop!

Antwoorden (1)

Bleekwater gebruiken (maar dat doe je waarschijnlijk al). En je kunt van die geurapparaatjes kopen die je in het stopcontact steekt op een centrale plaats in huis en dan ben je ook een tijdje van de urinegeur van het toilet af. Het hele huis ruikt dan fris. Je moet wel zo'n apparaatje kopen dat een paar maanden blijft werken. Bij mijn buurvrouw speelde hetzelfde probleem en sinds haar hulp nu en dan die geurapparaatjes koopt is het probleem opgelost.
Die apparaatjes zijn vrij prijzig maar mijn buurvrouw betaalde ze zelf. Misschien willen jouw cliënten dat ook wel doen of hun familie.
Toegevoegd op 30 april 2020 13:01: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ en aanvulling (werkt echt): indien de urine aangekoekt is (zo’n gele ruwe rand); van die witte wondersponsjes halen dat weg.
Pieterke
3 jaar geleden
@Simonsdochter, dank voor de plus. Die wondersponsjes ken ik niet. Waar koop je die?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.stankweg.nl/urinegeur/tips-urinegeur-verwijderen
Volgens tip 17 juist geen bleekmiddel gebruiken.
Maar ik ben een leek op het gebied van bleek
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=NGs7ZhhIQNg
ook met handvat
https://www.maandklapper.nl/products/magische-wonderspons
Pieterke
3 jaar geleden
@JoanDArc. Bleekwater helpt heel goed tegen de stank maar met je sanitair en tegels moet je inderdaad oppassen maar ik neem aan dat vraagstelster dat wel doet.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik ben het dus niet met tip17 van de link eens.
paulus811
3 jaar geleden
Een geurtje is het maskeren van het werkelijke probleem, namelijk de urine die over de vloer wordt verspreid omdat (zoals ik het begrijp) dezelfde doek wordt gebruikt voor zowel toiletpot als de vloer. Als je professioneel schoonmaakt horen daar professionele producten bij. Urinegeur wordt vaak veroorzaakt door urinesteen en dat is met een speciaal middel te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Krijg je van heel veel merken, bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/mr-proper-magic-eraser-wondergum/9200000058374546/ Helpt echt super wanneer de urine aan de bril gekoekt is.
Kunststof kozijnen krijg je hiermee ook goed schoon mee. Plus verdiende je ;-)
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je Simonsdochter, ik ga eens kijken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@JoanDArc, die met handvat heb ik nog nooit gezien. Ik kende alleen die witte. Koop ik gewoon bij Appie.
@Pieterke, ik hou ook van chloor ;-)
Vraagsteller: sommige mensen hebben ook de kit rand kapot (oud toilet). Dat kan ook goed stinken.
Pieterke
3 jaar geleden
@paulus811: Je hebt op zich gelijk met wat je zegt maar ik lees nergens dat voor toilet en vloer dezelfde doek wordt gebruikt. Dat deed de hulp van mijn buurvrouw in elk geval niet. Het probleem is ook dat die hulpbehoevende mensen vaak naast de wc plassen en die wc ook niet iedere dag bij (kunnen) houden.