wassen op 60 graden met schoonmaakazijn. Als nieuw zo goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

nauwelijks, wanneer je het er met een duur schoonmaakmiddeltje uithaalt blijven er vaak witte punten over in het gordijn.
koop gewoon een nieuw douchegordijn zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het proberen met wat jif en een schuursponsje en goed boenen.

maar voor 2 euro heb je ook een nieuwe bij de action
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Gewoon in de wasmachine doen, dan is het zo weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de chloor zetten, daar kan schimmel niet tegen.
Is het zo'n stof-achtig gordijn? (geen plastic, geen stof, maar iets er tussenin).
Dan gaat dat prima, helpt ook goed tegen die oranje/bruine kleur van het ijzer in het water.
In een emmer met warm water, paar scheuten chloor erbij en een nachtje laten weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gooi ze altijd in de wasmachine. Op lage temperatuur en kort programma. Ze worden bij mij niet meer helemaal wit, maar wel een stuk beter. Succes
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een schaar kan het wel...
Geen min van mij.
Insprayen met HG tegen schimmel? Doe ik ook met mn anti-slipmat en muren..werkt super
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om textiel gaat:

•Een kleine 2 uur in een chloorvrij bleekmiddel leggen (peroxide). Hierna gewoon wassen zoals je gewend bent of zoals aangegeven staat in het merkje.
•Scheutje schoonmaakazijn meewassen
•Insmeren met Ossegalzeep en wassen
•1 liter karnemelk mengen met een kopje zout en een 1 eetlepel azijn laat dit een nacht weken en hierna wassen
•Gebruik shout of vanish op de vlekken
•Een extra tip : Warm water mengen met een beetje wasmiddel en een beetje Omino Bianco of Echfa Wit .
In dit sopje het beschimmelde gordijn in laten weken tot de schimmel volledig weg is. Daarna gewoon wassen.Dit kan zowel voor witte was als voor gekleurde was.

Als het om plastic gaat:
Een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer er schimmel op je douchegordijn zit, hoeft dat nog geen reden te zijn om hem weg te gooien. Je kunt de gordijnen in de wasmachine wassen met 100 ml zuiveringszout en 100 ml azijn (zonder waspoeder). Om te voorkomen dat het douchegordijn gaat kreuken, kun je enkele handdoeken meewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een +
insmeren met bleekwater,en een nachtje er in laten trekken