Waarom is toiletpapier, om de 12cm geperforeerd? je gebruikt toch nooit maar 1 velletje?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
AnnBoo8146
4 jaar geleden
n augustus 2009 is op deze site al een vraaggesteld over dit onderwerp. Deze ging over het formaat van de velletjes.
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/19717/velletje-toiletpapier-afmeting-heeft/
Maar het "beste antwoord op deze vraag", gegeven door @AMW, is waarschijnlijk ook het antwoord op deze vraag.
erotisi
4 jaar geleden
Misschien klopt het dat niemand 1 vel gebruikt. Maar als je dat niet doet dan ben je wel genoodzaakt om minimaal 4 vellen te gebruiken als je niet genoeg hebt aan 2 vellen.
jc54
4 jaar geleden
@erotisi; wat is er mis met 3 velletjes?
erotisi
4 jaar geleden
Met drie velletjes is helemaal niets mis. Maar het wordt moeilijker om dit aantal te krijgen bij een groter vel.
Amadea
4 jaar geleden
Die 4-laags rollen leveren zulke dikke vellen dat je wel degelijk met 1 vel toe kunt.
ronron1212
4 jaar geleden
Dt kan je ook door 14 of 15 of 16 of wat dan ook te doen dit is geen antwoord op de vraag
paulus811
4 jaar geleden
Ik kocht onlangs keukenrollen in Duitsland en daar waren de velletjes half zo groot als normaal, dus 2x zoveel perforatie. En dat vond ik reuze handig.
tinus1969
4 jaar geleden
Met perforaties om de 12 cm kun je flexibel kiezen of je 2, 3, 4, 5 of meer velletjes gebruikt.
LeonardN
4 jaar geleden
@Huub74 Stel dat jij altijd 3 velletje gebruikt, en ik altijd 2. Goed voor jou:
Jij zou dan bij 3x12cm= 36cm goed uitkomen.
Dus perforeren we op 36 cm.
Nu ga ik mijn kont vegen en heb ik altijd teveel papier naar mijn idee, of ik moet gaan scheuren op 2/3 van het 36cm vel. Goed voor mij:
Ik zou dan 2x12=24cm mooi vinden.
Dus perforeren we op 24cm
Nu ga jij weer lekker tekeer en kom je tekort. Jij hebt dan een keuze:
2 vellen (x24cm) = 48 cm (dat is 12 cm te lang)
OF
1 vel= 24 cm, en dat is 12 cm te kort Beter is het dus op een waarde uit te komen die lager is dan 1 persoon gebruikt. Zo heb je ook munten op festivals met een waarde van "1"
Toch zijn er dan niet altijd consumpties met "waarde 1", maar moet je of 2 of 3 munten (of nog meer) gebruiken om iets te kopen.

Antwoorden (1)

Het is me niet bekend of er een EU-toiletpapierperforatierichtlijn is maar het is in ieder geval praktisch.

Zonder perforatie scheurt het papier. Niet handig.
Met minder perforatiepunten zou je meer papier moeten gebruiken dan 'noodzakelijk'. Dat is verkwisting.

Op het totaal van de wereldbevolking scheelt een hoeveelheid perforatiegelegenheden op korte afstand 'een hele hoop' papier.