Hoe zorg je er voor dat een trui niet krimpt in de droger?

Ik heb een lacoste trui (met opdruk) en wil hem voor vanavond droog hebben, hij mag eigenlijk niet in de droger dus hoe los ik dat op? Of kan je hem een bepaalde tijd wel in de droger doen?

Oja
5 jaar geleden
Koud drogen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Over de verwarming, als je geen vloerverwarming heb
Wel even de thermostaat aanzetten
Reddie
5 jaar geleden
@PJJMulder. de radiator temperatuur is niet controleerbaar.
Als je hem 5 graden hoger zet kan de radiatortemperatuur zomaar 60 graden worden.
Geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Reddie, natuurlijk hang je de opdruk niet tegen de verwarming. Gewoon binnenstebuiten.
Ik droog al jaren zo truien en shirts met print. Nog nooit misgegaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eventueel hang je het stuk op een hanger boven de verwarming.

Antwoorden (1)

Ik heb op mijn droger de mogelijkheden:
- temperatuur laag
- wol
Die kan ik zelfs tegelijk aanzetten.
5 jaar geleden
limonadesiroop2016
5 jaar geleden
Krimpt de trui dan ook niet?