Wat zijn deze glinsterende stippen op mijn kleding na wasbeurt?

Na mijn laatste wasbeurt zijn er een hoop felle witte stippen op al mijn kleren te zien nadat ze uit de wasmachine kwamen. Als ik er over wrijf met de hand gaan ze weg, wat kan dit zijn? Ze zijn zeer klein en glinsteren hard als je er met licht op schijnt.
Bij deze wasbeurt stak een nieuw kledingstuk en het is de 1ste keer dat ik last heb van deze stippen, kan dit er iets mee te maken hebben?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Zeep resten, of papier misschien?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik dacht ook in de richting van TurfGraver. Heb je inderdaad misschien een bonnetje mee gewassen? Of waspoeder gebruikt? Zelf had ik eens een nieuw kledingstuk gewassen. De controle 'stickertjes' had ik toen niet verwijderd. Zaten ook pikkels op de was.

Antwoorden (1)

Als je sporen van waspoeder op je kleding vindt, is de kans groot dat je eerder te veel wasgoed in de machine stopte dan dat je te veel wasmiddel gebruikte. Voor een goed resultaat moet er genoeg water door de was stromen om het wasmiddel op te lossen. En je kledingstukken moeten de ruimte hebben om rond te slingeren. Bovendien slurpt veel was al het water op, zodat er minder water beschikbaar is om het waspoeder op te lossen. Je kunt dit verhelpen met een extra spoelbeurt.