Wat moet ik doen met natte was van (bijna) een maand geleden?

Dag iedereen,

Ik heb een hele stomme fout gemaakt. Ik heb de was gedaan en ben vervolgens vergeten om het eruit te halen! Volgens mij hebben ze een maand erin gelegen en dat kan je goed ruiken!

Wat moet ik nu doen!? Het zijn mijn favoriete kleren toevallig en er zitten ook dure tussen. Ik heb zelf eraan gedacht om ze opnieuw te wassen maar gaat dan ook ECHT alle schimmel,bacteriën en de vieze geurtjes weg? Ik wil ze echt niet weggooien!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ik zou de was eerst eens flink weken in de biotex groen, zo warm als de kleren kunnen verdragen. Dan na spoelen een was draaien met azijn in het wasverzachter bakje. Dit helpt trouwens niet als het weer erin zit, dat is niet meer te verhelpen. Maar niet geschoten is altijd mis.
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke bedankt. Ik zal de biotex en azijn morgen direct halen.
Ritsuka
5 jaar geleden
@ShivanVH op 1ste kerstdag? Zijn dan geen winkels open.
anneliez
5 jaar geleden
ja hoor, genoeg winkels open morgen, hier wel tenminste
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Morgen is de supermarkt wel open bij mij hoor. Natuurlijk wel met speciale openingstijden.
Ja kan de was meteen weer wassen met wasgel/poeder wat je normaal ook gebruikt. Als het klaar is ruik je meteen of het niet meer stinkt. Daarna meteen ophangen en het resultaat afwachten als alles droog is.
Het is niet gezegd dat er iets gered wordt, maar ik zou er verder niets aan doen juist om de vezels niet meer te belasten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Hij is nu toevallig aan het wassen met wasmiddel en me moeder adviseerde om ook een vaatwasser tablet erbij te doen. Mocht het blijven stinken gooi ik er wat azijn bij en was ik het nog een keer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je wasmiddel een lekker luchtje heeft is dat wellicht niet eens nodig. Dat bedoelde ik.
Succes hoor.