hoe verwijder ik secondenlijm of superlijm van een brillenglas?

Het gaat om een grote platte vlek superlijm op een kunstof brillenglas. Eraf schrapen lukt niet, daarvoor is de vlek te "plat".
Ik heb het al geprobeerd met warm water, citroensap en een alcoholdoekje maar het werkt niet. Aceton of terpentine durf ik niet te proberen omdat dat natuurlijk ook aan het glas (kunststof) vreet. Wat zijn nog andere opties?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.3K
crispy
5 jaar geleden
Bereid je voor op een slechtnieuwsgesprek met de opticien: dat krijg je er niet meer af.
Utrecht
5 jaar geleden
Probeer een dagje weken in water met wat zeep. Op zich lost acrylaatlijm (secondenlijm) hier niet in op maar het kan wel iets weker worden waardoor je het er makkelijker af kan krabben.
En anders rest @crispy's reactie.....
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Die lijmverwijderaar kan misschien wel, maar toch opletten dat je geen doffe plekken achterlaat op het glas. Misschien is eens langs gaan bij de opticien de slimste keuze..

Antwoorden (1)

Lijmverwijderaar. Daar zit geen aceton in.