hoe kan ik voorkomen dat mijn kleren krimpen in de was?

bijna al mijn sokken zijn gekrompen nadat ik ze gewassen heb, ik was nooit heet max 30,40 graden maar toch zijn ze allemaal een stuk kleiner geworden laatst leek het ook al alsof een trui in de was kleiner was geworden hoe kan ik voorkomen dat mijn kleren krimpen ??

5 jaar geleden
3K
fremar
5 jaar geleden
je droogt toch niet in de droger?
Amadea
5 jaar geleden
Inderdaad, fremar, dat kan de enige manier zijn waardoor de kleding alsnog krimpt.
Parra187
5 jaar geleden
@fremar @amadea nee, ik heb geen droger laat het gwn drogen aan de waslijn na het een paar keer uitgeslagen te hebben.

Antwoorden (1)

Je kunt het krimpen van kleren onder meer voorkomen door:
- niet te heet wassen
- ze niet in de droger te stoppen
- ze niet te lang in de hete zon te hangen.
Het laatste lijkt bij jou het geval te zijn.
Katoen krimpt eigenlijk niet echt. Wanneer katoenvezels worden geweven, worden deze tijdens het proces uitgerekt. Nat katoen keert door hitte weer terug naar zijn oorspronkelijke grootte.