Hoe maak je het beste suede schoenen schoon?

Ik heb een paar lichte suede schoenen die duidelijk goor geworden zijn. Hoe krijg ik de oude kleur terug?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

onder de link zit een filmpje hoe je een suède schoen schoonmaakt. Deze is wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

koop een speciale suedeborstel of scrubsteen, zet de ouderwetse fluitketel op en stoom/borstel je schoenen schoon. Er is ook speciaal suedecreme te koop (ook gekleurd), alleen daar wordt de suede wel anders van.
Tip waar je nu niets meer aan hebt: er zijn ook speciale spuitbussen waar je van tevoren je schoenen mee in kan spuiten om ze niet zo smerig te krijgen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kleine aanvulling op Helmer: gebruik geen zeeppoeder, vloeibare zeep of een droge borstel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goed poetsen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je wel wat suede is ?