Helpt je sportschoenen in de vriezer leggen echt tegen zweetlucht?

Overal wordt de tip gegeven om je sportschoenen een nacht in de vriezer te leggen als ze stinken. Dat zou de bacteriën die de stank veroorzaken doden. Maar ik weet dat bacteriën in voedsel niet doodgaan in de vriezer. Ze stoppen alleen met zich vermenigvuldigen. Gaan de bacteriën die een zweetlucht veroorzaken in je sportschoenen wel dood in de vriezer of is dat een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.6K
dudemeister
5 jaar geleden
ik zweer bij baking soda en dan de US variant. Koop dit - kost bijna niets - en strooi het in je schoen, volgende dag eruit gooien en hup.
Maak een beetje aan met water en met een tandenborstel maak je je sportschoenen weer stralend wit. je kunt er ik weet hoeveel mee scjhoonmaken en nare luchtjes mee weghalen. Kijk maar eens op de World Wide Web

Antwoorden (1)

Ja, dit is een van de mogelijkheden om de vieze geurtjes uit je schoenen te krijgen. De vieze geur wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën en schimmels. Deze worden gedood bij de lage temperatuur in de vriezer.
Je moet ze wel eerst in een plastic zak verpakken, voordat je ze in de vriezer zet.
5 jaar geleden
Bordensteker
5 jaar geleden
Gezien de gegeven expliciete vraaguitleg is dit antwoord, dat goedbeschouwd alleen maar herhaalt wat de vraagsteller zelf allang en overal heeft gelezen, hier nutteloos. Vraagsteller voert een goed argument aan waarom dat gedoe in de vriezer weleens helemaal niet zou kunnen werken. Veel mensen denken dat een vriezer bacteriën doodt, maar dat is nu juist niet correct, ze zijn in de vriezer alleen tijdelijk inactief.
Daarom valt te bewijfelen dat dit wel tegen de geur van zweetschoenen helpt, ondanks dat veel mensen hier van uit gaan. En dus moet een antwoord een goede onderbouwing hebben om VS en medelezers te overtuigen waarom de redenering van VS mank gaat. (Om het even bij lopen te houden.)
-