Kun je handwas droog föhnen?

Ik heb vanavond een etentje en hierbij wil ik graag mijn mooie polo aan. Ik heb deze met de hand gewassen, alleen hij is nu nog kletsnat. Is het mogelijk om dit droog te föhnen of zitten hier nog risico's aan vast?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Inekez1
5 jaar geleden
Voordat je gaat fohnen: neem 2 handdoeken, leg het shirt ertussen en rol dit strak op en wring het geheel uit. Als je shirt daarna nog erg nat is, herhaal dit dan met nog 2 droge handdoeken. De handdoeken nemen het meeste vocht uit je shirt op en kun je daarna gewoon ophangen om weer te laten drogen.

Antwoorden (1)

Als het goed is kan je het gewoon droog fohnen, al spreek ik dan puur uit mijn eigen ervaring. Meestal zet ik met wasknijpers mijn t-shirt vast aan een tafel, en zorg ik ervoor dat de mouwen en de onderkant dichtzitten. Dan zet ik mijn fohn in het gat waar je hoofd doorheen gaat, en dan laat ik de fohn ongeveer 10-15 minuten aan, en dan is het wel zo ongeveer droog. Ik kan niet garanderen of het bij jou ook gaat lukken, en of het effecten heeft op jouw kleding, maar bij mij werkt het wel.