Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je handwas droog föhnen?

Ik heb vanavond een etentje en hierbij wil ik graag mijn mooie polo aan. Ik heb deze met de hand gewassen, alleen hij is nu nog kletsnat. Is het mogelijk om dit droog te föhnen of zitten hier nog risico's aan vast?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Inekez1
5 jaar geleden
Voordat je gaat fohnen: neem 2 handdoeken, leg het shirt ertussen en rol dit strak op en wring het geheel uit. Als je shirt daarna nog erg nat is, herhaal dit dan met nog 2 droge handdoeken. De handdoeken nemen het meeste vocht uit je shirt op en kun je daarna gewoon ophangen om weer te laten drogen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het goed is kan je het gewoon droog fohnen, al spreek ik dan puur uit mijn eigen ervaring. Meestal zet ik met wasknijpers mijn t-shirt vast aan een tafel, en zorg ik ervoor dat de mouwen en de onderkant dichtzitten. Dan zet ik mijn fohn in het gat waar je hoofd doorheen gaat, en dan laat ik de fohn ongeveer 10-15 minuten aan, en dan is het wel zo ongeveer droog. Ik kan niet garanderen of het bij jou ook gaat lukken, en of het effecten heeft op jouw kleding, maar bij mij werkt het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding