Waarom komt er weinig water in de wasmachine?

In het begin kwam er elk x water uit de uitvoerslang stromen maar nu doet ie dat niet meer en lijkt het alsof de kleding amper nat worden k zie wat schuim ronddraaien maar amper water hoe kan dat?

5 jaar geleden
2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Staat de aanvoerkraan wel goed open?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pomp of filter niet verstopt?
Inekez1
5 jaar geleden
Of misschien per ongeluk knopje voor 'halve lading was' ingedrukt?
19belle87
5 jaar geleden
Aanvoerkraan staat helemaal open gedraait. , de filter heb ik schoongemaakt zit niks verstopt . Ik weet niet hoe je kan kijken of de pomp verstopt zit waar zit de pomp ? Ik snap ook niet waar de schakelaar is .

Antwoorden (1)

Als de machine teveel of te weinig water krijgt, ligt dit waarschijnlijk aan een kapotte of verstopte niveauschakelaar. Deze schakelaar beïnvloedt de hoeveelheid inkomend water van uw wasmachine.

Niveauschakelaar kapot
De schakelaar is een rond apparaatje met een klein doorzichtig buisje, wat zich onderin buiten de trommel bevindt. De schakelaar activeert zowel de inlaat van het water (of stop) als de start van het programma. Schoonmaken van de schakelaar kan helpen, maar het is waarschijnlijker dat de schakelaar vervangen moet worden..
fremar
5 jaar geleden
19belle87
5 jaar geleden
Waar kan ik de schakelaar bekijken? De wasmaschine is pas een half jaar oud zou nu al iets aan vervanging toe zijn?
Castle
5 jaar geleden
Als de wasmachine een half jaar oud is dan heb je nog garantie.