hoe behandel je het beste nieuwe kleren bij de eerste keer wassen?

is het nu echt nog nodig ze een nacht in azijn te laten weken, dan wassen ? is een korte spoelbeurt al genoeg? of wassen we ze gewoon mee met de rest en behandelen ze niet anders omdat ze nog nooit gewassen zijn? graag tips!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Donkere kleding gewoon in de wasmachine (tenzij anders aangegeven op het etiket) met azijn, op 30 graden wassen. Daarna kun je het gewoon dragen. De daarop volgende keren apart wassen, of met donkere kleuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik zet nog steeds alle nieuwe kleding in de azijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tegenwoordig word bijna alle textiel onbehandeld voor vanalles en nogwat .. coating voor antikreuk, coating voor het kleurbehoud coating voor de finish em vaak zelfs nog een coating voor een anti statisch effect. al deze stoffen zijn dus al voorbehandeld, als het kledingstuk nieuw is en uit de confectieindustrie komt hoef je er dus niets meer aan te doen. eigenlijk is kleur lekken alleen een issue bij 100 percent natuurgeverfde stoffen of die die niet nabehandeld zijn. dus kijk in het label!

Antwoorden (1)

Dat ligt vooral aan de kleur van je nieuwe en van je bestaande wasgoed. Een nieuwe donkerblauwe spijkerbroek moet je niet zomaar mee wassen met witte handdoeken. Maar met lichtblauwe handdoeken, of een machine vol donkere kleding is geen enkel probleem. Nieuwe kleding met lichte kleuren geven ook niet af. Alleen nieuwe kleding met donkere of felle kleuren niet zomaar wassen met lichte kleuren. Ook de 2e en 3e keer wassen nog opletten dat je alles goed sorteert.