Wat helpt tegen wasmachine luis?

Wie wast kan last hebben van wasmachine luis. Als probaat middel wordt aanbevolen W5 anti-limescale gel van Lidl.
Lime betekent kalk. Maar het woord limescale komt niet voor in een regulier Engels woordenboek.
En op de gebruiksaanwijzing achterop de fles staat: voorkomt kalkaanslag.
Maar kalkaanslag is toch iets anders dan luis?
Op de gebruiksaanwijzing staat ook dat de anti-limescale gel samen met het wasmiddel in het wasmiddelbakje moet worden gedaan. Maar de anti-limescale gel is toch een een toevoeging? Een toevoeging moet, volgens de wasmachine-instructie, in een apart bakje. Hoe zit dit?

6 jaar geleden
2.7K
Amadea
6 jaar geleden
Die luis bestaat helemaal niet. Het is slechts 't woord dat gebruikt wordt voor aanslag die stinkende was veroorzaakt.
ronron1212
6 jaar geleden
Een afdoende methode om vetluis te verwijderen en te weren is om maximaal eenmaal per halfjaar, de wasmachine op de volgende manier te behandelen:
• Programma (zonder was) draaien op minimaal 75°C met een kopje soda erbij en indien mogelijk extra water.
• Daarna nog een keer hetzelfde programma, maar nu met een halve liter schoonmaakazijn (16% azijnzuur).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om vetluis te verwijderen draai je een was op de hoogste temperatuur
En doe er 2 vaatwastabletten erbij .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
limescale = kalkaanslag (zie ook google translate) Dat soort middelen werken vooral goed bij hogere temperaturen, dus tijdens het wasprogramma en niet tijdens de spoelbeurten, wasverzachter komt er pas bij tijdens de laatste spoelbuurt.
Ivana
6 jaar geleden
Als de vetluis eenmaal verwijderd is (zie vorige reacties) dan doe je in plaats van wasverzachter altijd een scheut huishoud-azijn in het laatste bakje. Je hebt dan nooit meer last van vetluis! Wasverzachter veroorzaakt vetluis.
dudemeister
6 jaar geleden
Was op 90 Gr 1 x in de maand
Maak de (grijze ) slab in de wasmachiendeur eens goed schoon. daar zit een hoop rotzooi vaak in (die ene sok)
En je zal raar staan te kijken wat je uit het luikkie vist wat onderin je wasmachien zit ; zand, geld, sokken) (vaak rechtsonder)
Maak maar eens open en maak goed schoon. Ook deurtje waar wasmiddel ingaat schoonmaken.
Even door de knietjes en vaak zie je een hoop schimmel zitten aan de binnenzijde bovenin.
Je kunt begrijpen dat als je machine 85 wasjes gedraaid heeft er het een en ander achterblijft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gewoon "groenland"kopen bij de wasmachine handelelaar. is tegen vetluis. gebruiksaanwijzing staat op de fles.perfect!!

Antwoorden (1)

Limescale betekent kalkaanslag. Waarschijnlijk zit er ook kalkaanslag in vetluis. Ik laat tegen vetluis weleens de machine leeg draaien (dus zonder was) met een vaatwasblokje op de hoogste stand