Het draaiplateau van mijn magnetron is hardnekkig vuil.Hoe krijg ik 'm toch weer schoon?

20.5K
fremar
6 jaar geleden
https://www.onderdelenwinkel.nl/blog/blog/2017/03/04/maak-de-vieze-combi-magnetron-weer-schoon-met-groene-zeep-en-ammonia/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En dan zorgen dat het niet opnieuw vuil wordt. Gewoon eens per week (of vaker, al naar gelang hoeveel je hem gebruikt) schoonmaken met een vochtig doekje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Google eens op oven en soda. Of baking soda.
Gaat snel en goedkoop. Groet amadeus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
laten weken in kokend water met soda, wel steeds weer overgieten met kokend water.
daarna in de vaatwasser.

Het beste antwoord

Steeds een stukje overgieten met een scheut kokend water uit de waterkoker en dan direct flink borstelen met een harde borstel. Je kunt het kokende water ook afwisselen met sterk ontvettende schoonmaakspray (zoals gele Dasty van de Wibra).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schoonmaakazijn of ammonia zijn de meest voor de hand liggende schoonmaakmiddelen. Goed met groene zeep inwrijven, een schaaltje ammonia in de hoek van de magnetron zetten en dan één nacht laten staan. Je zult zien dat niet alleen het plateau, maar ook de rest brandend schoon zal zijn.

Als dit niet werkt, kun je de draaiplaat een aantal keren in de vaatwasser zetten. Een tweede is het plateau laten weken in een sopje van water en een opgelost vaattablet.
Succes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gele dasty van de wibra, dat ontvet zo ongeveer alles. inspuiten, en even in laten trekken en dan poetsen
anneliez
6 jaar geleden
Magnetron schoonmaken:

De glasplaat schoonmaken met een staal borstel. De plaat is gehard glas en vaak ruw. Door de enorme temperaturen bakken bijvoorbeeld pizzaresten aan de plaat vast.

of

Met water en citroen: 5 minuten draaien (hoogste stand) daarna met vochtig doekje schoonvegen. Kan ook met schoonmaakazijn of vaatwastablet.