Heeft het Nibut een richtlijn voor de kosten van het levensonderhoud van 1 persoon?

Of met andere woorden: hoeveel kost het je als je iemand die geen inkomsten heeft in huis neemt? Dus wat kosten de basis dingen zoals onderdak, eten, drinken, gebruik van gas, licht, water en belastingheffing (als je ineens met zijn tweeën bent) bij elkaar. Kleding en zorgverzekering zijn al bekend. Hebben de hulpverleners voor asielzoekers, het Leger des Heils, andere hulpverlenende organisaties of het Nibut daar een richtlijn voor?

Ik weet niet in welke categorie ik deze vraag moet zetten.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, het Nibud heeft een richtlijn voor de kosten van het levensonderhoud van 1 persoon. Deze richtlijn is gebaseerd op de gemiddelde kosten van levensonderhoud in Nederland. De richtlijn is te vinden op de website van het Nibud.
Bronnen:
een maand geleden