Bestaat aluminiumfolie uit 100% aluminium?

Bestaat aluminiumfolie, zoals je dat in vrijwel elke supermarkt kunt kopen voor huishoudelijke doeleinden, voor 100% uit aluminium, of zitten er additieven bij?

Als het 100% aluminium is, hoeveel procent daarvan is geoxideerd tot aluminiumoxide?

7 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja die bestaan uit 100% aluminium.

Aluminiumfolie maak je door een groot blok massieve aluminium steeds dunner te maken.

Staven van 100% zuivere aluminium worden gesmolten in een oven. Het duurt drie tot acht uur om 27.000 kilo aluminium te laten smelten.

https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/13816/Bestaat-aluminiumfolie-enkel-uit-de-stof-aluminium

In hoeverre die ook geoxideerd zijn weet ik niet.