Hoe krijg je de grauwe was weer spier wit ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een beetje geluk hebt, met Echfa wit:
Met Echfa wit.
https://www.ah.nl/producten/product/wi196824/biotex-echfa-wit
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Dat is niet meer te koop volgens mij. De link doet het nu niet (website ligt eruit)
Maar ik zocht dat dpul vorig jaar. Kon het nergens kopen. En op de site van AH stond het product wel vermeld maar je kon het niet bestellen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Site van AH diet het weer. Er staat inderdaad bij "niet bestelbaar"
Er is wel een idioot op bol.com die zo'n rotflesje verkoopt voor €12

Het beste antwoord

Niet, is eigenlijk het goede antwoord. Stralend witte was krijg je vooral door je was te scheiden op kleur. Dat betekend trouwens niet dat je wit alleen met wit kunt wassen, wit kan je met lichte kleuren wassen, met blauw gaat het ook meestal goed.
Hoe dan ook: voorkomen is beter dan genezen. Is je witte was dan toch grauw geworden dan kun je eigenlijk nog maar 1 ding proberen: chloor / bleekmiddel, en dat dan het liefst gecombineerd met een wat hogere temperatuur.
Dat is wel echt heftig voor veel weefsels, teveel chloor kan er echt voor zorgen dat de gaten er spontaan in vallen. Rustig doseren dus en calculeer voorzichtig in dat het stuk wasgoed misschien voorgoed verloren is.
Durf je het niet aan met chloor, overweeg dan het betreffende stuk te verven, dan kan het nog een (ver)nieuwe ronde mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slim om je was niet te mengen. En chloor is zeker een gevaarlijk goedje. Het antwoord van nounka over het blauwsel werkt echt. Probeer het maar eens.

Andere antwoorden (1)

Volgens mijn grootmoeder moest je dan de was wassen met wat blauwsel en nadien op 'den blaak' ten drogen leggen. ( stuk gras in volle zon )

Aangezien ik weinig wit in huis heb, heb ik dit niet echt getest. Blauwsel zelf is volgens mij nog wel in een delhaize en zo meer te koop.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt. Het blauwsel moet na het wassen toegevoegd worden voor een korte spoelbeurt. Werkt echt. Volle zon hebben wij er niet bij nodig gehad, want het was ook bij drogen binnenshuis weer stralend wit.