Veel kledinglabels kriebelen, maar ik wil ze niet eruit knippen vanwege de wasvoorschriften. Is er een andere oplossing?

In de meeste t-shirts zitten de labels in de zij of nek en zijn soms complete boekwerkjes waarbij de belangrijkste wasvoorschriften (temperatuur, handwas, geen wasmachine, niet strijken, geen wasdroger gebruiken, apart wassen, etc.) vaak aan het uiteinde van de labels zitten. Veel van die labels hebben een scherp randje waardoor ze behoorlijk op de huid irriteren. Ik wil de t-shirts correct kunnen wassen waarbij de meest belangrijke info de temperatuur is. Wellicht een andere oplossing dan de labels eruit tornen of knippen?

7 jaar geleden
6.4K
Amadea
7 jaar geleden
Ze er wél uitknippen, maar vervolgens in een klapper met documentmapjes bewaren. Even een papiertje erbij waar je op schrijft om welk kledingstuk het gaat. Dan kan je het zo weer terugvinden, mocht je niet meer weten hoe het moet worden gewassen.
Reddie
7 jaar geleden
@Amadea, prachtig. plus.

Het beste antwoord

De scherpe randjes eraf knippen. De randen gaan dan wel rafelen na verloop van tijd. De labels worden gesmolten aan de randen tegen het rafelen, dat is nu precies wat zo irritant in je nek kriebelt.
Soms zijn er labels in de zijnaad, die geweefd zijn en wel van papier lijken. Daar knip ik dan de scherpe hoekjes van rond.
Indien je een T-shirt als hemd draagt, kun je hem ook binnenste buiten dragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
BarendV
7 jaar geleden
Briljant. Randjes met een scherpe schaar eraf geknipt en de shirt zit nu prima!

Andere antwoorden (3)

De enige oplossing die ik zelf wel eens gebruik is een beetje behelpen en niet zo geschikt voor hele dunne T-shirts (maar daar zie je de labels ook vaak gewoon zitten door de stof heen dus die moeten er eigenlijk gewoon uit).

Neem een rol tape, ik gebruik daar zg silk tape voor (leukosilk heet het). Dat is een heel dun verband tape dat redelijk goed plakt op stof maar heel makkelijk te verwijderen is zonder de stof te beschadigen. Daarmee plek je de label tegen de stof zodat hij plat en vast zit en de hoekjes bedekt zijn.

Dan voel je de labels niet meer.
Ik verwijder de plakker altijd voor het wassen en plak daarna een nieuw stukje dus het is wel wat bewerkelijk.
7 jaar geleden
Maak een foto van het kledingstuk met het label eraan.
Knip daarna het label eruit.
Zo kun je toch altijd even checken op je mob als je niet zeker bent hoe je het kledingstuk moet reinigen. Succes ;)

(ongelooflijk te zien hoeveel mensen die grote `labellappen` in hun kleding laten zitten ;)....)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik vijl de randjes meestal wat zachter met een nagelvijl, ook een goede tip bij ritsen en stekende nylonfrutjes in schoenen