wat is een geschikte manier om roest van mijn riemen te verwijderen?

Ik heb even gegoogeld, maar het gaat voornamelijk over roest verwijderen op normale ijzeren producten. Ik wil mijn riemen niet beschadigen, dus ik weet niet of ik wel een staalborstel kan gebruiken. Heb nu schoonmaakazijn in combinatie met aliminiumfolie geprobeerd, maar dat lijkt niet erg te helpen.

Ben ook op zoek naar een middel waardoor de roest niet meer terug komt.

Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Met HG roestoplosser moet dat lukken, smeer dat met een kwast op de gesp, laat een tijdje inwerken en spoel af.
Je gesp tegen roest beschermen kun je doen door hem bijvoorbeeld in te smeren met vaseline, maar ook in de auto onderdelenshop hebben ze daar producten tegen. HG is te koop bij de bouwmarkt, supermarkt en veel drogisterijen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De meningen zijn er over verdeeld maar cola schijnt een middel te zijn dat helpt tegen roest. Je zou het voorwerp een dag in de cola moeten houden en de roest zou weg moeten zijn. Werkt het niet, drink je de rest van de cola lekker zelf op :p

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals te lezen is in de bron: de roest verdwijnt door het fosforzuur dat in de cola zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha leuk alternatief! Als de HG niet werkt for some reason zal ik het met cola proberen, fles huismerkcola kost toch niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad een cola nemen waar fosforzuur E338 in zit, dat is het stofje wat roest oplost.
http://www.food-info.net/nl/e/e338.htm
In diet coke e.d. zit dat vaak niet meer, even naar de ingredienten kijken dus. Of een flesje fosforzuur kopen.