Roze / lichtrode vlekken op mijn handdoek na een week nat opgefrommeld te zijn, hoe?

Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Dat is schimmel. Gaat er meestal niet uit. Alleen nog als poetdoek te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is schimmel. Hoe schimmel verwijderen van handdoeken?
Af en toe gebeurt het onvermijdelijke: de handdoeken wat te lang op een vochtige, donkere plaats laten liggen en… er zijn al zwarte spotjes op van schimmel. Die handdoeken hoef je niet weg te gooien, maar je moet ze wel weer helemaal schoon krijgen vooraleer je ze kan gebruiken. Een gewone wasbeurt zal niet volstaan. Daarom ons trucje.Als je schimmel van handdoeken wilt verwijderen, dan moet je de handdoeken in de wasmachine doen en waspoeder toevoegen op de gebruikelijke wijze, maar… je voegt er ook anderhalf kopje witte gedistilleerde azijn aan toe, samen met het wasmiddel. Na de wascyclus moet je een extra spoelbeurt instellen op de wasmachine, om op die manier elk restje azijn te verwijderen. Nadien droogzwieren zoals gebruikelijk. Azijnzuur breekt schimmel af, waardoor handdoeken opnieuw heerlijk geuren, zacht zijn en elke zwarte spot verdwenen zal zijn.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
http://50net.be/tip-van-de-dag/item/415-hoe-schimmel-verwijderen-van-handdoeken
doralien
8 jaar geleden
Dank je amadea vr het plaatsen van de bronvermelding ,was ik vergeten :)