Wat is er te doen om dode fruitvliegjes in de besteklade in de keuken te voorkomen?

In de keuken vind ik tientallen DODE fruitvliegjes tussen mijn schone bestek. (ze hebben in elk geval de kleur en afmetingen van fruitvliegjes)

Schoonmaken van de bestekbakken (alle kruimels etc eruit) helpt niet en het bestek komt uit de vaatwasser en ziet er (op het oog) brandschoon uit.

Ik weet dat fruitvliegjes op fruit en zuur afkomen, dus dat ze op de peren zitten en proberen in de wijnfles te komen snap ik maar waarom zoeken ze hun laatste rustplaats in mijn besteklade waar niets te eten is? En hoe leer ik ze dat af? ;)

Het gaat me dus niet om levende en rondvliegende fruitvliegen maar om dode exemplaren

8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Mogelijk is er aan de achterkant of zijkant van de lade een opening. De fruitvliegjes kunnen ergens onder of achter het aanrechtblad voedsel gevonden hebben.
Het zou kunnen zijn dat ze via de lade willen ontsnappen, maar daar niet meer uit kunnen komen.

Antwoorden (1)

Misschien de la eens schoonmaken met azijn.
Dan zoeken ze vast de la niet meer op als laatste rustplaats, want ze vinden
azijn erg vies ruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Summo
8 jaar geleden
Ik ben bang dat dat juist averechts werkt. Ze vinden azijn helemaal niet vies, het trekt ze juist aan. Mijn zelfgemaakte vallen bevatten, zoet zuur en evt een beetje vlees. Maar zonder een scheutje azijn werken ze veel minder goed